Scroll ned for at læse anmeldelser.

Er udkommet i oktober 2019 som trykt bog og e-bog.

Priser kan variere alt efter salgssted.
Klik på billedet for at zoome ind.
Scroll ned for at læse anmeldelser.

En læser anmelder

Platons Akademi. Bind 1 og 2. Læseudtalelse

De 2 første bind i trilogien Platons Akademi er både meget spændende og meget indsigtsfuld læsning. Hvad angår det episke og historiske aspekt i kampen mellem lyset og mørket, placerer bøgerne sig i min optik på niveau med Ken Follett og Dan Brown. Hertil kommer en dybde omkring livets spirituelle og mystiske aspekter, som overgår både Follett og Brown.

Det er meget tydeligt, at forfatteren har en særlig følsomhed i forhold til at sanse de mange usynlige dimensioner, som livet består af og en lang erfaring i at arbejde i og med disse dimensioner. Denne baggrund giver hendes beskrivelse af lyset og mørket, kærligheden og ondskaben, helbredelse, energiarbejde, tidsrejser og andre aspekter af mysticismen en helt særlig tyngde, som ikke blot tilføjer handlingen en særlig intens spænding men også en dyb visdom.

Vi tages med på en rejse fra kristendommens begyndelse og frem til 1400-tallet, hvor hovedparten af handlingen udspiller sig. Men der spindes også tråde, som forbinder fortællingen med vores nutid med antydninger af, at alting udspiller sig samtidigt i forskellige tidslommer. Et faktum, vi har hørt mange gange fra den åndelige verden, men som er så svært at forstå i vores konkrete liv her på Jorden. Med denne fortælling får vi endnu et bidrag til vores begyndende opvågning og forståelse af sandheden om tiden, rummet, livet og os selv.

Disse 2 første bind i trilogien er en yderst spændingsmættet og velfortalt historie med renæssancens Firenze som centrum. Fremstillingen af livet i denne historiske epoke vidner om en grundig research fra forfatterens side, som gør fortællingen både troværdig og interessant. Undervejs drages vi som læsere samtidig ind i mange mindre historier i andre geografiske lokaliteter gennem et stort persongalleri og deres mange relationer og problemstillinger. Historier, som alle samles på fornemste vis i slutningen af bind 2, hvor forfatteren med et virtuost overblik knytter alle de mange tråde sammen til et sammenhængende billede.

Historien fortælles med et poetisk og sanseligt sprog, der på fineste vis hjælper læseren med at skabe levende billeder af både personer, steder og begivenheder. Et sprog, som ikke viger tilbage for at vise alle aspekter af det menneskelige sinds afkroge, og som benytter sig af hele spektret af sprogblomster, alt efter hvad det er, der beskrives. Med et befriende fravær af den berøringsangst i forhold til det mørke, som man ind imellem oplever i spirituel litteratur, tages vi med til både de højeste og laveste bevidsthedslag i menneskelivet.

Alt i alt en fortælling, hvor man skal være mere end almindeligt lukket, for ikke at være berørt på mange dybe planer, når sidste side nås. Livets store spørgsmål har i hvert fald fået en ny tur i refleksions-centrifugen her hos mig efter læsningen. Og på det ikke-tankemæssige plan mærker jeg, at fortællingens energi arbejder i mig og bringer mig i kontakt med et dybere niveau af mig selv og min rolle i livets store fortælling. Ikke mindst med min feminine kraft og visdom, som er et centralt tema hele fortællingen igennem, og som vi nu og her trænger til at få nyt lys på i forbindelse med genkomsten af den feminine energi på Jorden.

Jeg afventer med spænding udgivelsen af 3. bind og kan næsten ikke vente :-)

Ianneia Livia Silke Meldgaard

Spirituel lærer, mentor og sangskriver

Dorthe logo

Forfatter, foredragsholder og underviser

Vejen gennem livet er ofte hård, fyldt med drama, smerte, udfordringer, modgang, sorg og besvær. Livet er heldigvis også fyldt med muligheder for, at vi kan gøre en forskel for hinanden, finde løsninger og veje, inspirere og gøre gavn. Give kærlighed og glæde. Løfte hinanden op. Ofte er spørgsmålet: men hvordan?
I vor moderne tid, hvor mange er mere optagede af deres telefoner end af mødet med livet selv, bliver mange ting besværliggjort.
Mine udgivelser og mit virke som forfatter, foredragsholder og underviser søger at give nogle svar, gennem inspirationen om Naturens store gave til vores sundhed, om menneskesjælens vej.
Mine romaner er historiske, javist, men de spejler mange moderne udfordringer og det store spørgsmål om, hvordan alting nu vil arte sig. Hvad vælger vi? Hvad er muligt? Og hvad betyder tiden i det store univers?
Jeg håber, du vil lade dig inspirere af mine bøger. Gå til min shop her.